Poranna przejażdżka, pusto, luźno, nie wiało, ciepło. Ideał. Przejażdżka bez historii, prócz jednego pana na trekkingowym rowerze, który – na DDR-ze bulwarowym po praskiej stronie – najpierw mnie wyprzedził a potem koniecznie chciał mi uciec. Nie udało mu się, a po krótkim oddechu uciekłem mu ja (jakaś kara musi być). Wyjątkowo niebezpieczne miejsce na całej trasie, i pewnie jedno z najniebezpieczniejszych dla rowerzystów w całej W-wie, to wjazd DDR-em na Gdański po lewej stronie (śródmiejskiej). Ze Słomińskiego ścieżką lekko z górki, łagodny zakręt, duża prędkość, ale zaraz trzeba się zmieścić w ścieżkę szerokości niecałych dwóch metrów pomiędzy balustradą a słupem pod kątem 90 stopni. Jak akurat nikt nie jedzie z naprzeciwka, to nie ma większego problemu. Dziś jednak jechałem ja i pani na rowerze miała problem. Nie wyrobiła się w zakręcie, zbyt ostro po hamulcach, gleba. Po oględzinach raczej nic wielkiego się nie stało – brak szlifów, będzie silne stłuczenie biodra i uda. Tam trzeba mocno uważać, to naprawdę zdradliwe miejsce, można jeszcze przywalić w słup, w balustradę lub wjechać w pieszych. Paru już tam leżało, parę stłuczek też tam widziałem, kawałek dalej na moście jednego odwieźli do parku sztywnych (a tyle się mówi i pisze o konieczności jazdy w kaskach).
Jakie mamy rodzaje hulajnóg i jak je znormatywizować? Rodzajów hulajnóg jest sporo, może nie tak dużo jak rowerów, ale wystarczająco wiele, by każdy znalazł coś dla siebie. Kryteriów również nie zabraknie, bowiem…
Wedle kryterium jadącego mamy hulajnogi dla dzieci i dla dorosłych, plus uniwersalne. Wedle przeznaczenia: hulajnogi sportowo-wyścigowe (takie jak moje), hulajnogi terenowo-crossowe (na szerszych oponach, używane również do przejażdżek z psami), hulajnogi do downhillu (niekiedy z amortyzowanym widelcem, popularne szczególnie w Czechach na większych [pa]górach). Wedle konstrukcji: składane (rzadkie) lub nieskładane. Wedle wyglądu: hulajnogi na identycznych rozmiarowo kołach, np. 12‘’ przód i tył, 26’’/26’’ oraz najbardziej spektakularne i najszybsze 28’’/28’’ (niekiedy z dyskiem z tyłu), jak również hulajnogi na kołach o różnym rozmiarze, np. 28’’/18’’ (mój wolnopomykacz), 28’’/20’’ (mój szybkopomykacz), 28’’/26’’ (coraz częściej spotykane). Wedle materiału ramy: metalowe (bardzo już rzadkie), aluminiowe (standard, wolnopomykacz i szybkopomykacz) i coraz śmielej zdobywające rynek – karbonowe (to prawdziwe dzieła sztuki i niestety adekwatnie kosztujące). Można również hulajnogi podzielić na te z dmuchanymi kołami i te z kołami (kółkami raczej) lanymi.